Bij GroenLeven nemen we de leiding in de energietransitie voor grootzakelijk Nederland. Door meer dan 2 miljoen zonnepanelen te installeren voor bedrijven, bijvoorbeeld. Of de realisatie van één van de eerste groene waterstoffabrieken in Nederland. Daarmee helpen we bedrijven de volgende stap te zetten in de energietransitie. Daarom is GroenLeven vandaag gestart met de merkcampagne ‘Wij doen het!’. Met ‘Wij doen het!’ laat GroenLeven, marktleider in haar branche, zien dat zij dé partner is die bedrijven met innovatie energieoplossingen toekomstbestendig maakt.
GroenLeven is de afgelopen jaren uitgegroeid tot marktleider in zonne-energie en de vijfde grootste investeerder in de Nederlandse energietransitie, na Shell, RWE, Eneco en Vattenfall. Haar dienstverlening heeft GroenLeven uitgebreid met windenergie, groene waterstof en opslag. “Als GroenLeven hebben we de afgelopen jaren meer dan 2 miljoen zonnepanelen geïnstalleerd voor bedrijven in Nederland,” zegt Maarten de Groot, manager Marketing & Communicatie van GroenLeven. “Dat doen we op een innovatieve manier, op daken, als carports, drijvend op water, boven fruit en op grond in combinatie met natuurontwikkeling. Met dit enorme trackrecord, de uitbereiding van onze producten en diensten, het hoge kwaliteitsniveau dat wij leveren en onze gepassioneerde GroenLeven-mensen met specialistische kennis en kunde, zijn we de ideale partner voor bedrijven om hen toekomstbestendig te maken en werken we aan een schonere en betere wereld. Die innovatie en can-do-mentaliteit laten we dan ook terugkomen in deze campagne.”
De campagne ‘Wij doen het!’ focust zich dan ook op het dóen, het realiseren van de energietransitie. Maarten: “We zijn als GroenLeven ontzettend trots op onze enthousiaste, oprechte en gepassioneerde mensen die elke dag bedrijven helpen de volgende stap te zetten in hun energietransitie. Onze collega’s staan dan ook centraal in deze campagne.” De innovatieve kant van GroenLeven komt terug in het beeldgebruik. De visualisatie die gebruikt wordt als projectie is namelijk ontwikkeld middels artificial intelligence. “Daarmee is het een uniek beeld dat aansluit bij waar wie we zijn en wat we willen uitstralen: persoonlijk, een oprechte partner, innovatief, visionair, samenwerken, natuurlijk, daadkrachtig, trots en toekomstgericht. Het is daarmee een campagne met groene power,” aldus De Groot.
De campagne ‘Wij doen het!’, die bestaat uit een digitale campagne, print en radio, start vandaag 11 april en eindigt op zondag 4 juni en is ontwikkeld in samenwerking met strategisch en creatief bureau NEWR.