Zonnedak Home Center Wolvega
Bijna 5 megawatt aan duurzame stroom wordt opgewekt op het dak van Home Center Wolvega. Dit dankzij maar liefst 18.500 zonnepanelen.
Een eigen zonnedak verlaagt niet alleen de energierekening, maar verduurzaamt ook de productieketen, begreep Simian B.V. goed. Het drukwerkbedrijf, waar Reclameland, Drukland.nl en Flyerzone onder vallen en samen een half miljoen klanten in Nederland en België bedienen, installeerde samen met GroenLeven ruim 5.700 zonnepanelen op het dak van hun pand in Westerbroek. Daarmee handelt het bedrijf proactief voor een duurzamere toekomst.
Simian begrijpt dat duurzaamheid essentieel is, niet alleen vanuit overheidsvoorschriften, maar ook vanuit klantverwachtingen. Duurzaam ondernemen is daarmee één van de kernwaarden. Het drukwerkbedrijf verbetert de wijze waarop het omgaat met de invloed van zijn activiteiten op het milieu continue. Ze nemen proactieve stappen om hun productieketen te verduurzamen en bieden bijvoorbeeld verwisselbare bannersets aan. Daarnaast is de productieketen van papierproducten voor een groot deel circulair.
Simian B.V. stimuleert zijn klanten om een duurzamere keuze te maken door hun duurzamere producten net zo aantrekkelijk te prijzen als minder duurzame keuzes. Hiermee laat het drukwerkbedrijf zien dat duurzaam niet gelijk staat aan duur. Met de investering in een eigen zonnedak van GroenLeven greep het bedrijf de kans om zowel zijn producten beter te maken als financieel te profiteren. Op die manier kregen de producten én de werkomgeving van het bedrijf een groene boost.
Duurzaam ondernemen is de toekomst. Niet alleen vanuit de overheid, maar ook vanuit de productieketen en de klant is duurzaamheid steeds vaker een vereiste. Simian B.V. kon niet achterblijven, daarom installeerde het bedrijf samen met GroenLeven ruim 5.700 zonnepanelen op het dak van hun pand in Westerbroek. Wouter Haan, eigenaar en oprichter van Simian: “Het is fantastisch om op deze manier je product nóg beter te maken!”